رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه:

 ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا طی یک هفته گذشته در تربت حیدریه جان باختند

حسین ابراهیمی پور با بیان اینکه در حال حاضر 183 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز مراقبت های ویژه تربت حیدریه تحت مراقبت هستند، افزود: طی یک هفته گذشته 18 نفر بر اثر این بیماری جان باختند.
کد خبر: ۹۲۹۴۵۶۹
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
 حسین ابراهیمی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: در فصل سوم سال و پائیز سختی قرار گرفتیم و در این موج خطرناک کرونا متاسفانه عده ای از همشهریان و هموطنان بعلت بیماری کرونا جان خود را از دست می دهند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 183 بیمار کرونایی در مراکز درمانی تربت حیدریه تحت مراقبت هستند، افزود: متاسفانه طی یک هفته گذشته در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه 18 نفر جان باختند.
 
ابراهیمی پور ضمن هشدار نسبت به تکمیل ظرفیت مراکز درمانی تربت حیدریه، خاطر نشان کرد: روند صعودی مبتلایان به کرونا ظرفیت مراکز درمانی ویژه کرونا را تکمیل کرده و چنانچه وضعیت موجود ادامه یابد با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به اینکه تمام ظرفیت بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی به مبتلایان کرونا اختصاص داده شده، اظهار کرد: همچنین اورژانس ذوالفقاری و طبقات فوقانی آن، بیماران کرونایی را تحت پوشش قرار دادند و تقریبا ظرفیت این بیمارستان تکمیل شده است.
 
وی ادامه داد: افزایش شمار بیماران بدحال کرونا که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند با توجه به محدودیت امکانات درمانی، مشکلاتی را در ارایه خدمات به بیماران به‌ وجود آورده است که تدوام این وضعیت می‌تواند ضربات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: سیدحسین قاسمی به عنوان نخستین شهید مدافع سلامت تربت‌حیدریه که به عنوان بهیار در بیمارستان ارتش این شهرستان مشغول خدمت بود به علت ابتلا به ویروس کرونا آسمانی شد.
 
ابراهیمی‌پور سه اصل مهم استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست‌ و ‌شوی مداوم دست‌ها را مهمترین راه ‌حل برای عبور از بحران کرونا دانست و افزود: بی‌تفاوتی در مواجهه با کرونا عواقب بسیار ناگواری به همراه خواهد داشت و متاسفانه هر روز شاهد از دست دادن تعداد زیادی از هموطنانمان بر اثر همین بی‌توجهی‌ها هستیم که یک زنگ خطر بزرگ برای همه به‌شمار می‌رود.
 
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت ارائه می‌کند. این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار